Gazdálkodó szervezetek és intézmények regisztrációja

Elindult a megrendelések leadása a Partner Portálon. Kérjük, hogy amennyiben 1100 liter fölötti rendszeresített edényzettel rendelkezik és megrendelést szeretne leadni július hónapra, azt a hulladékszállítás zavartalan működése érdekében mielőbb rögzítse!

A megrendelések leadásának menete:

A Partner Portálon válassza ki a hulladékszállítás menüpontot, ahol új megrendelést hozhat létre, továbbá a korábbi megrendeléseinek státuszát is látja. Itt az új megrendelés gombbal lehet létrehozni a megrendelést. A felületen meg kell adni, hogy rendszeres vagy eseti megrendelést szeretne leadni. Felhívjuk figyelmét, hogy már leadott megrendelést nem lehet módosítani, csak törölni azt és ezt követően új rendelést rögzíteni.

A megrendelést követően az elszállítással kapcsolatban az Intézményi szolgáltató keresni fogja a hulladékbirtokost.

 

2023. március 1-jén elindult a hulladéktermelő gazdálkodó szervezetek és intézmények regisztrációja a MOHU Partner Portálon.

2023. július 1-jét követően a MOHU, mint Koncessziós Társaság végezheti a magyarországi települési szilárdhulladék gyűjtését és gondoskodik annak kezeléséről is.

A 2012. évi CLXXXV. törvény azon intézményi és gazdálkodó szervezetek számára, amelyek hulladékgazdálkodási intézményi résztevékenység körébe tartozó hulladékot termelnek és azokat elkülönítetten gyűjtik kötelezően előírja, hogy a MOHU által üzemeltetett Partner Portálon regisztráljanak, valamint a szerződéskötéshez szükséges adatokat megadják.

A hulladékgazdálkodási intézményi résztevékenység körébe tartozik a gazdálkodó szervezetek elkülönítetten gyűjtött települési hulladéka és valamennyi EPR-es hulladék, így különösen az alábbiak:

  • csomagolóanyagok (pl. papír, műanyag, fa, fém, üveg, veszélyes csomagolóanyagok stb),
  • elektromos és elektronikus berendezések,
  • elemek és akkumulátorok,
  • hulladékká vált gépjárművek és alkatrészeik,
  • gumiabroncs,
  • reklámhordozó és irodai papír,
  • használt sütőolaj,
  • biológiailag lebomló hulladék.

Az intézményi és gazdálkodó szervezetek által koncesszió alá tartozó elkülönítetten gyűjtött hulladék gyűjtését kizárólag a MOHU és annak szerződött intézményi szolgáltatója végezheti. Célunk egy jól nyomon követhető, következetes, egységes és kiszámítható rendszer felállítása Magyarország teljes területén.

A regisztráció menetével kapcsolatos tájékoztató itt érhető el. További felmerülő kérdésével kapcsolatban felveheti a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal írásban, valamint hétfőtől péntekig 9 és 17 óra között telefonon is (+36 1 776 7770).

Partner Portál regisztrációval kapcsolatos gyakori kérdésekért kattintson ide. Az eredeti hulladéktermelőnek fizetendő kompenzáció esetében felmerülő önszámlázásról szóló tájékoztató itt érhető el.

 

Amennyiben a Partner Portálon történő regisztrációja során elfogadott ÁSZF-et szeretné újra megtekinteni itt teheti meg.

Partner Portál regisztrációval kapcsolatos gyakori kérdések

 

  • Amennyiben a koncesszió hatálya alá tartozó elkülönítetten gyűjtött hulladékkal rendelkeznek, abban az esetben szükséges a Partner Portálon történő regisztráció, és az adatok megadása a Hulladékszállítás csempére kattintva.
  • A koncesszió hatálya alá tartozó hulladéktípusok listáját a Partner Portálra történő belépést követően, a Használati útmutatók között találja. Azokat a hulladéktípusokat szükséges rögzíteni a portál felületén, melyek a megadott kategóriákba besorolhatóak. A kommunális hulladékot nem szükséges rögzíteni.
  • Abban az esetben, ha aláírási címpéldánnyal és/vagy cégkivonattal nem rendelkezik, a működését igazoló dokumentumot töltse fel.
  • A Partnerportál nem minden esetben kéri, hogy válassza ki jelenlegi, hulladékot elszállító szolgáltatóját – ez függ a beírt mennyiségtől, valamint a hulladék típusától is. A szolgáltatók listája heti rendszerességgel frissül. Amennyiben szolgáltatóját nem találta meg a listában, úgy arra kérjük, a megjegyzés mezőben legyen szíves feltüntetni.
  • Amennyiben olyan hulladékkal rendelkezik, melynek átadásával jogosulttá válik kompenzációra, úgy a regisztrációs folyamat véglegesítéséhez szükséges megadni az önszámlázáshoz szükséges adatokat. A kompenzációt a MOHU Zrt. fizeti meg az értékkel bíró hulladék után, melynek mértéke később kerül meghatározásra.
  • Önszámlázás esetén az adatok megadásával az adminisztráció elvégzésével a MOHU Zrt-t bízza meg, így ennek időben való kiállításáért is ő felel; ezzel egyszerűsítve a folyamatot.
  • Célszerű a NAV online számla rendszerében új technikai felhasználót létrehozni, melynek adatait csak a MOHU Zrt. részére adja meg. A felhasználó jogosultságait van lehetőség úgy beállítani, hogy csak az általa kiállított számlákhoz férhessen hozzá – így más számlaadatokra nem lát rá.
  • A MOHU Zrt. az általa előállított számlákat és bizonylatokat az Önök által megadott email címre kézbesíti.
  • Regisztrációhoz (zárolás elkerülése végett) : A telefonszám megadása után arra kérjük, hogy ne az „Enter” billentyű megnyomásával, hanem helyette kattintással haladjon tovább a felületen.
  • Amennyiben nem talál olyan hulladéktárolót az opciók között, amivel rendelkezik, kérjük írja be azt a megjegyzés mezőbe.
  • Ha jelenleg a szolgáltatójától kapja a hulladéktárolót, akkor kérjük jelölje, hogy rendelkezi már vele.