Gazdálkodó szervezetek és intézmények regisztrációja
Elindult a megrendelések leadása a Partner Portálon. Kérjük, hogy amennyiben 1100 liter fölötti rendszeresített edényzettel rendelkezik és megrendelést szeretne leadni július hónapra, azt a hulladékszállítás zavartalan működése érdekében mielőbb rögzítse!
A megrendelések leadásának menete:
A Partner Portálon válassza ki a hulladékszállítás menüpontot, ahol új megrendelést hozhat létre, továbbá a korábbi megrendeléseinek státuszát is látja. Itt az új megrendelés gombbal lehet létrehozni a megrendelést. A felületen meg kell adni, hogy rendszeres vagy eseti megrendelést szeretne leadni. Felhívjuk figyelmét, hogy már leadott megrendelést nem lehet módosítani, csak törölni azt és ezt követően új rendelést rögzíteni.
A megrendelést követően az elszállítással kapcsolatban az Intézményi szolgáltató keresni fogja a hulladékbirtokost.
2023. március 1-jén elindult a hulladéktermelő gazdálkodó szervezetek és intézmények regisztrációja a MOHU Partner Portálon.
2023. július 1-jét követően a MOHU, mint Koncessziós Társaság végezheti a magyarországi települési szilárdhulladék gyűjtését és gondoskodik annak kezeléséről is.
A 2012. évi CLXXXV. törvény azon intézményi és gazdálkodó szervezetek számára, amelyek hulladékgazdálkodási intézményi résztevékenység körébe tartozó hulladékot termelnek és azokat elkülönítetten gyűjtik kötelezően előírja, hogy a MOHU által üzemeltetett Partner Portálon regisztráljanak, valamint a szerződéskötéshez szükséges adatokat megadják.
A hulladékgazdálkodási intézményi résztevékenység körébe tartozik a gazdálkodó szervezetek elkülönítetten gyűjtött települési hulladéka és valamennyi EPR-es hulladék, így különösen az alábbiak:
- csomagolóanyagok (pl. papír, műanyag, fa, fém, üveg, veszélyes csomagolóanyagok stb),
- elektromos és elektronikus berendezések,
- elemek és akkumulátorok,
- hulladékká vált gépjárművek és alkatrészeik,
- gumiabroncs,
- reklámhordozó és irodai papír,
- használt sütőolaj,
- biológiailag lebomló hulladék.
Az intézményi és gazdálkodó szervezetek által koncesszió alá tartozó elkülönítetten gyűjtött hulladék gyűjtését kizárólag a MOHU és annak szerződött intézményi szolgáltatója végezheti. Célunk egy jól nyomon követhető, következetes, egységes és kiszámítható rendszer felállítása Magyarország teljes területén.
A regisztráció menetével kapcsolatos tájékoztató itt érhető el. További felmerülő kérdésével kapcsolatban felveheti a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal írásban, valamint hétfőtől péntekig 9 és 17 óra között telefonon is (+36 1 776 7770).
Partner Portál regisztrációval kapcsolatos gyakori kérdésekért kattintson ide. Az eredeti hulladéktermelőnek fizetendő kompenzáció esetében felmerülő önszámlázásról szóló tájékoztató itt érhető el.
Amennyiben a Partner Portálon történő regisztrációja során elfogadott ÁSZF-et szeretné újra megtekinteni itt teheti meg.
Partner Portál regisztrációval kapcsolatos gyakori kérdések
- Amennyiben a koncesszió hatálya alá tartozó elkülönítetten gyűjtött hulladékkal rendelkeznek, abban az esetben szükséges a Partner Portálon történő regisztráció, és az adatok megadása a Hulladékszállítás csempére kattintva.
- A koncesszió hatálya alá tartozó hulladéktípusok listáját a Partner Portálra történő belépést követően, a Használati útmutatók között találja. Azokat a hulladéktípusokat szükséges rögzíteni a portál felületén, melyek a megadott kategóriákba besorolhatóak. A kommunális hulladékot nem szükséges rögzíteni.
- Abban az esetben, ha aláírási címpéldánnyal és/vagy cégkivonattal nem rendelkezik, a működését igazoló dokumentumot töltse fel.
- A Partnerportál nem minden esetben kéri, hogy válassza ki jelenlegi, hulladékot elszállító szolgáltatóját – ez függ a beírt mennyiségtől, valamint a hulladék típusától is. A szolgáltatók listája heti rendszerességgel frissül. Amennyiben szolgáltatóját nem találta meg a listában, úgy arra kérjük, a megjegyzés mezőben legyen szíves feltüntetni.
- Amennyiben olyan hulladékkal rendelkezik, melynek átadásával jogosulttá válik kompenzációra, úgy a regisztrációs folyamat véglegesítéséhez szükséges megadni az önszámlázáshoz szükséges adatokat. A kompenzációt a MOHU Zrt. fizeti meg az értékkel bíró hulladék után, melynek mértéke később kerül meghatározásra.
- Önszámlázás esetén az adatok megadásával az adminisztráció elvégzésével a MOHU Zrt-t bízza meg, így ennek időben való kiállításáért is ő felel; ezzel egyszerűsítve a folyamatot.
- Célszerű a NAV online számla rendszerében új technikai felhasználót létrehozni, melynek adatait csak a MOHU Zrt. részére adja meg. A felhasználó jogosultságait van lehetőség úgy beállítani, hogy csak az általa kiállított számlákhoz férhessen hozzá – így más számlaadatokra nem lát rá.
- A MOHU Zrt. az általa előállított számlákat és bizonylatokat az Önök által megadott email címre kézbesíti.
- Regisztrációhoz (zárolás elkerülése végett) : A telefonszám megadása után arra kérjük, hogy ne az „Enter” billentyű megnyomásával, hanem helyette kattintással haladjon tovább a felületen.
- Amennyiben nem talál olyan hulladéktárolót az opciók között, amivel rendelkezik, kérjük írja be azt a megjegyzés mezőbe.
- Ha jelenleg a szolgáltatójától kapja a hulladéktárolót, akkor kérjük jelölje, hogy rendelkezi már vele.